Sunday, March 1, 2009

Tidak KUPINTA

(kena ingat nama KAMSIAH ABU tu...)

Ho ho ho...........

Tie baru sahaja selesai membaca sebuah novel hasil karya dari seorang blogger yang sering bertandang ke sini iaitu NEKCUN. Ha ha.......... memang dah lama tak baca novel ni, terutama novel jiwang.

Sungguh tidak kusangka, seorang nenek dapat hasilkan sebuah novel berjiwa muda (steadylah Nek !) Sesuai benar dengan makcik yang 'young at heart' ni.

Hmm...... Tie memang tak pandai nak kritik, jadi apa yang dapat Tie simpulkan setelah habis membaca .............jeng jeng jeng!!


Reaksi pertama :
  • Adoi Nek !! Dalam banyak2 nama, kenapalah bubuh nama2 yang begitu sensitip dalam kehidupan Tie yang lampau......... Karektor pun tak banyak beza pulak tu ! Boleh pitam nih!
Reaksi kedua :
  • Ada masa Tie tersenyum sendirian (mungkin perasan kot!), ada ketika sedih gak. Namun sesekali Tie tergelak, keh keh keh !! (mujur hubby tak nampak).
Seterusnya :
  • Jalan cerita yang bersahaja, mudahlah orang seperti makcik ni 'mentelaah'.
  • Tidak terlalu jiwang, tidak meleret2 dan tidak menjemukan. Just nice ....
  • Ada beberapa 'surprise' di sebalik tabir atau pokok.......he he......
  • Akhirnya, Tie puas hati dengan kesudahannya.... (napalah tak jumpa dato' dulu.....kalau tak tentu dah jadi datin sekarang....hi hi..... gurau je laa.....)
Jadi, kepada teman2 yang belum lagi baca novel ni, tunggu apa lagi ? Cepat2lah berkejar ke kedai buku yang berdekatan...........

Rugilah kalau tak baca...... ada gak terselit sebahagian kecil kisah hidup Tie....(memang tak abis2 perasan nih!)

Akhir sekali, BELILAH BARANGAN BUATAN MALAYSIA !


Psstt!! Nekcun..... ada peluang dapat komisyen tak ??
Hi hi .............


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...